CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, February 24, 2012

Fitnah bagi orang yg bertudung

Penah dgr ayat ni."Ala pmpan skrg pakai tudung pun bkn baek sgt pn.baek tak payah pakai"
"Aku even xpakai tudung,tak tutup aurat tapi aku solat jugak.aku tak buat bnda truk2.orang je igt aku ni sosial sb aku tak bertudung "

Betul kah persepsi mereka?.Atau adakh mungkin mereka bercakap mengikut fikiran mrk sndiri tanpa merujuk al-quran dan hadis.

Manusia selalu nk yg sng.amik yg sunnahlah sng nk ikot tapi yg wajib ditinggalkan.

Sedangkan agama islam menyuruh wanita menutup aurat spy orang mengenali mereka dikalangan perempuan yang baek.Supaya mereka tidak diganggu dan terpelihara dari fitnah.

Maka,bila orang kata kita sosial,liar,teruk walau kita tak buat semua tu,nape perlu marah.Sebab dgn cara kita pn kita sendiri yang buat orang fikir mcm tu.

Memang benar,iman bukan diukur dari pakaian.Tapi dah tentu2 orang yang tinggi imannya tidak akan rela membuka aurat sewenangnya.Jadi atas dasar apa kita nak cakap orang yg tak tutup aurat tu tinggi imannya.Mmg jauh panggang dari api lah.

Dan walaupun mungkin orang yang bertutup aurat itu tidak sebaek y disangka,sekurangnya dia tidak ada dosa mendedahkan aurat tp bg yg tak tutup aurat malah bercakap sebegitu seperti mempersendakan agama,betapa besarnya dosa.Nauzubillahiminzalik

Dan mungkin orang yg bertutup aurat melakukan dosa,itu dosanya dgn Allah.urusan dia dgn Allah.Sekurangnya Allah masih memelihara aibnya.Memelihara dirinya dari fitnah orang ramai.Dari di cop perempuan yang sosial kerana dia menutup aurat.Dan sesungguhnya Allah sentiasa menerima taubat hamba2 Nya.

Wallahualam

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

Berita Tentang Islam Di Seluruh Dunia