CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, October 29, 2012

Kesakitan Itu akan HILANG bersama sebuah MEMORI

Bila engkau letih dan hilang semangat
Allah tahu engkau telah mencuba sedaya upaya
Bila tangismu berpanjangan dan hatimu duka
Allah telah mengira titis air matamu

Bila engkau merasa ketinggalan dan masa meninggalkanmu
Allah tetap bersamamu
Bila engkau kebuntuan akal
maka Allah adalah penunjuk jalan
apabila engkau telah berazam maka bertawakallah kepada Allah
~Facebook~

Tiada duka yang pernah abadi
Sampai satu saat duka itu akan berlalu pergi bersama sebuah memori

Percayalah

Rasa kesakitan itu akan menghakis sebuah memori
Membuat kita makin lupa dari hari ke hari
Kerana sebuah keazaman bersama doa yang dipanjatkan
Dan kerana titisan air mata keikhlasan agar dihilangkan kesakitan

Dan percayalah Allah itu sangat sayang pada kita
Dia akan beri apa yang kita minta
kerana air mata keikhlasan yang kita tumpahkan
kerana keazaman yang sepenuh hati
meminta kepadaNya
Dan kerana Dialah Tuhan yang maha mengasihani

Ya Dia telah beri
Dan yakinlah Dia akan beri
Cuma masih teguhkah keimanan ini disaat hati hanya disalut gembira?

Masih teguhkah hati ini mengingatiNya disaat duka berlalu pergi

Benarlah ujian yang susah itu adalah ujian disaat senang
Membuat kita sering lupa

Muslimah sekalian,
Pernah kita terfikir mengapa ALlah beri kesedihan ini pada kita
Kerana hanya dengan cara ini saja membuat kita lebih mengingatiNya
Dia beri kita ujian ini kerana kita orang yang mampu untuk melaluinya

Dia ingin beri kita peluang untuk mendekatiNya
Dia ingin beri kita peluang untuk menebus dosa-dosa kita
Dia rindukan hambanya
Dia ingin berikan kita syurga

Cuma kita yang tidak menyedarinya 

Wahai wanita jika anda adalah insan yang dipilih untuk bersedih
gunakanlah masa ini sebaiknya beribadah
menangis padaNya
meminta agar hidayah itu berkekalan dihatimu
kerana kamu mungkin tidak akan tahu
saat ujian ini berakhir
mungkinkah hati dan iman mu masih dapat teguh seperti di kala waktu itu.

saya bukan wanita yang solehah
ya saya memang bukan
tapi saya wanita yang cuba mensolehkan diri

saya wanita yang cuba memuhasabahkan diri
melalui tulisan sendiri
disaat saya mula lupa

saya menulis walau saya bukan seorang daie mahupun ustazah
saya cuma wanita biasa
cuma satu yang saya harapkan
jika satu saat saya pergi
saya masih dapat memberi
satu bahagian dari diri dan hidup saya
untuk dijadikan pedoman dan iktibar pada insan lain
dan mengharapkan pahala yang berterusan
yang dapat di salurkan
bagi membantu saya diakhirat sana

Wallahualam

Monday, October 1, 2012

Quotes That Build My Strength =)

Saya DIAM bukan bermakna saya tak boleh LAWAN cakap awak..saya SENYUM bukan bermakna saya RELA di marah, di caci atau di maki oleh awak..saya TUNDUK bukan bermakna saya KALAH..
Tapi saya DIAM kerana saya tidak mahu MENYAKITI HATI awak seperti mana awak lakukan pada saya..saya SENYUM kerana saya teringat NASIHAT MAK AYAH supaya JANGAN TINGGIKAN suara pada insan lain..dan saya TUNDUK kerana saya YAKIN ALLAH sentiasa ADA bersama saya..hakikatnya saya juga seperti awak..punya hati dan perasaan


Al-Imtiyaz
(Facebook)

'Aku Mencintai Orang Yang Soleh, Walaupun Aku Bukan Daripada Kalangan Mereka, Aku Membenci Orang Yang Melakukan Maksiat, Sekalipun Aku Pernah Melakukannya.''
(Imam As Syafie)


Perempuan y suci adlh
perempuan y dijaga oleh ALLAH,
tdk sedikit pun ALLAH m'bnrkn mn2 lelaki m'yentuh dirinya wlaupun hatinya...
Krn ALLAH tramt mencintainya...
Tetpi andai kita brgelumng dgn cinta lelaki,
Di mana ALLAH utk m'jaga kita?
ALLAH sprti mlepskan kita kepada seorang manusia y lebih banyak mengecewakan kita"
"Jika ALLAH dtgkn kesedaran dalam diri supaya m'ninggalkan cinta seorang lelaki,
bermakna ALLAH mahu ambil kita kembali utk dijagaNYA.
Mengapa masih ragu2?"
"kekuatan usah di tunggu tapi harus di cari"
Hargailah di atas kesempatan y ALLAH berikan...
 


Al-Imtiyaz
(Facebook)

"... Ketika kamu MENCINTAI orang yang mampu MENGUBAH KAMU UNTUK KEBAIKAN, cintailah dia. Ketika dia MENOLAK CINTAMU, lepaskanlah dia, akan tetapi KEKALKANLAH KEBAIKAN, agar ALLAH mempertemukan orang yang LEBIH BAIK BUATMU ..."

Al-Imtiyaz
(Facebook)

Apabila Kita REDHA Pd
Sesuatu Yg Mengecewakan
HATI Kita, Maka Percayalah ALLAH Akan Menggantikan
Kekecewaan Itu Dgn Sesuatu Yg Tidak DiSangka..

Hadiah x Semestinya Berbungkus Dgn BAHAGIA,
Kadang-kadang ia berbungkus
dgn UJIAN, tetapi di dalamnya
ada BARAKAH...


Al-Imtiyaz
(Facebook)

Terima kasih ukhti untuk peringatan ini =)

Allah yaftah aleik (Semoga Allah membuka pintu kebaikan buatmu ukhti =)
 
 

Jodoh dari Allah itu...

''Apakah perkara yang paling jauh daripada manusia?''
Masa lalu
"Dan yang paling dekat dengannya?"
Mati

-Imam Al-Ghazali-

Lewat petang tadi seorang dari sahabat menceritakan pada saya tentang masalahnya.Seperti yang diduga pastinya berkaitan hati dan perasaan.Dan sebagai seorang sahabat saya hanya dapat memberi sokongan dan nasihat yang berupa pandangan yang pastinya dapat mengingati dan mendidik hati ini juga.

"Kami salu bergaduh.Boleh kata tiap hari tapi kemudian kami baik balik.Mungkin dia jodoh saya kan.Sebab mcmmana kami bergaduh pun kami tetap baik semula" kata sahabat saya.

Mungkin kami punyai pandangan yang berbeza.Kerana pengalaman telah mematangkan hati dan pemikiran saya.

"Tapi mungkin juga tanda peringatan dari Allah yang dia mungkin bukan jodoh awak kan.Awak tak rasa begitu?? "kata saya.

Terkadang kita terlalu taksub dengan cinta hingga dibutakan mata dan hati.Hinggakan walau bergaduh saban hari pun kita masih merasakan dia jodoh kita.Lupakah kita dimana letaknya ketenangan sebuah hubungan jika setiap hari hidup kita berlinangan air mata.

Bukankah sudah jelas ia tanda peringatan dari Allah akan hubungan yang tidak diberkatinya ini.

Jodoh dari ALLAH itu tidak mungkin akan serumit ini.Tidak mungkin akan memberikan kelukaan dan tangisan yang berpanjangan.

Tetapi ketenangan hati apabila melihat dia.Lebih mencintai ALLAH apabila mencintai dia.Mengingatkan kita lebih pada ALLAH jika kita mengingati dia.Dan dapat memimpin kita ke syurga apabila bersama dia.

Bukan dengan sebuah tangisan yang sia-sia.

Muslimah sekalian,

Percayalah dengan janji ALLAH

Jika kita menjaga ALLAH,insyaallah ALLAH juga akan menjaga kita.

Jodoh bukan ditangan kita.
Maka berdoalah
Istikharahlah

Kata teman saya,

"Abis awak nak suruh saya clash ke??.Awak senangla sebab awak bukan lg dijalan ini.Kalau saya jadi awak,andai saya diberi peluang jadi mcm awk saya akan pilih jalan awak pilih skrg.sy akan dekatkan diri dgn DIA.sb tu je pilihan yg sy ada."

Sahabat

Kerana saya tak mahu awak jadi seperti sayalah,saya akan terus nasihat dan terus nasihat.
Kerana
awak takkan mengerti betapa perit jalan yang saya lalui.
jika pilihan tu ditangan awak mengapa awak perlu pilih jalan yang sukar untuk melaluinya??
jika awak sudah ada contoh di depan mata mengapa awak tidak mahu memanfaatkannya.

dan dari pihak saya

Seandainya dahulu saya punyai teman yang dapat menyedarkan saya
Seandainya dahulu saya punyai contoh didepan mata

Terkadang pernah saya berfikir alangkah baiknya jika saya dilahirkan dgn latar blakang yang kuat agamanya
Alangkah bertuahnya saya jika saya di sekolahkan disekolah agama menjadi tahfizah
Saya mahu hidup yang diberkatiNya

Cuma terkadang persekitaran yang tidak membantu
Kawan-kawan yang tidak membantu

Ketenangan yang saya peroleh hanya saat di uia
Dan pabila memikirkan ini semester yang terakhir
Membuat saya takut

Terkadang saya lupa
Pabila saya di persekitaran yang lama

Mungkin mereka fikir dengan membawa saya bejalan
Bergelak ketawa
Maka saya akan bergembira
Tapi ia sementara
Saat balik entah mengapa
hati ini rasa sunyi dan sedih sahaja
Sedikit pun ia tidak memberi kegembiraan pada saya
Malah membuat saya makin lemah

Kamu dan saya tidak sama
Mungkin ini hidayah ALLAH untuk saya
Bukan saya tidak mahu menghargai kawan
Cuma saya tak tahu mengapa
Saya gagal mencari ketenangan dalam persahabatan ini

Ketenangan dan kekuatan yang saya dapat
hanyalah kata nasihat dari seorang sahabat
yang mengingatkan saya pada Allah
dan
membuat saya menangis mengadu padaNya

Tujuan hidup saya bukan lagi enjoy semata
saya tahu kamu sahabat yang baik
Kamu mahu saya move on
Kamu mahu saya mencari yang lain

Cuma mungkin cara kita tidak lagi sama
Hati saya gagal untuk bercinta lagi
Walau macam mana yang saya cuba

Jadi tidakkah kamu terfikir
yang mungkin Dia inginkan saya mencintaiNya
sebelum menyintai insan yang turut mencintaiNya?


Wallahualam






 

  



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

Berita Tentang Islam Di Seluruh Dunia